القائمة الرئيسية

الصفحات

فريلانس تصوير_افضل 3 مواقع لبيع الصور


ازاي تكسب فلوس من تصويرك بالموبايل من افضل 3 مواقع لبيع الصور

ازاي تكسب فلوس من تصويرك بالموبايل من افضل 3 مواقع لبيع الصور .

لكل اللي شغالين فريلانس فوتوجرافرز وعايزين يكسبوا من تصويرهم علي موبيلاتهم وبيع صورهم احنا جمعنالك افضل المواقع اللي ممكن تساعدك .

احنا بنقدم افضل مواقع بيع الصور الفوتوغرافيه واللي ممكن تكون مصورها بموبايلك أو كاميرتك ، وهتكون بحقوق ملكيتك الخاصه ، وكمان هتبيع باي عدد مش مره واحده طالما أن الصوره من تصويرك انت .

مجموعة من افضل المواقع الممتازه واللى عليها شغل كتير وبطريقة التسجيل والشرح وازاي تعمل اكونت عليها.


1- موقع twenty20

من المواقع المهمه في شغل الفريلانس بالتصوير لانه بيعتمد علي تصويت الناس لصور بعض و اكتر 50 صوره عليهم تصويت الشركات بتختار منهم اللى بتكسب كل ما تعمل تصويت لناس كتير صورك بتظهر لناس اكتر عشان تصوتلك عليها.
والافضل انك تتابع ال missions اول باول وحاول تنزل صورك فى الاول عشان تظهر لعدد اكبر من الناس.

رابط الموقع : اضغط هنا


2- موقع snapwi

 من المواقع اللى بتتعامل مع شركات وبرندات عالميه زى جوجل و getty images ، و اغلب مسابقات جوجل بتكون من خلاله عن طريق تحديات وكل تحدي بيكون له وقت محدد و كل ما صورك تاخد لايكات و تصويت اكتر بتكون فرصتها انه تظهر فى البداية .
الصورة فى ال التحديات بتوصل ل 40 يورو او دولار, والصوره العاديه اللى بتبيعها من على الاكونت بتاعك بتبدى من 2 دولار ل 75 دولار

رابط الموقع: اضغط هنا

3- موقع Eyeem

بتعمل اكونت عليه وتنزل صورك وتستنى الناس تشترى منك الصورة على طول ، فى حاجه تانى اسمها missions و ده اهم حاجه بقى ،دي عباره عن مسابقه بتعملها الشركات و الماركات العالمية على صور معينه والجوائز فى الmission دى ممكن توصل ل 100 دولار للصورة الواحدة، بس لازم تاخد بالك وتقرا شروط ال mission و مواصفات الصوره المطلوبه و انطلق بتصويرك .

رابط الموقع : اضغط هنا


هل اعجبك الموضوع :
author-img
مؤسس Savvy Youth Club ، وكاتب محتوى

تعليقات